Leijonat sai maanantaina iloisia uutisia NHL:stä ja uuden vahvistuksen kevään MM-kisoihin.
Leijonat tiedotti maanantai-iltana, että Detroit Red Wingsiä NHL:ssä edustava puolustaja Olli Määttä on mukana joukkueessa MM-leirityksen viimeisestä viikosta alkaen.
Määttä pelasi tällä kaudella NHL:ssä 72 ottelua ja teki niissä tehot 4+14=18.
– Määttä on kova vahvistus puolustuspäähän, hienoa, että saamme hänet mukaan kisoihin, GM Jere Lehtinen totesi tiedotteessa.
Määttä on edustanut Leijonia kaksi kertaa aiemmin MM-kisoissa. Hänellä on palkintokaapissaan MM-hopea keväältä 2021.
Jo aiemmin Leijonat ovat saaneet NHL:stä kaksi vahvistusta. Mukaan ovat liittymässä Pittsburgh Penguinsin Jesse Puljujärvi ja San Jose Sharksin Mikael Granlund.
Lue myös: Täysi halli sai pettyä – Tapparan kone jyskyttää SM-liigan finaaleissa
































