Mikael Granlund löi Sveitsin Andrea Glauseria poikittaisella mailalla kasvoihin ja joutui ulos MM-ottelusta, jonka Suomi hävisi 1-3.
Granlund voi saada myös pelikiellon torstain Ruotsi-otteluun. Hänen tekonsa vaikutti tahalliselta.
Granlundia ei haastateltavaksi saatu. Joukkuekaverit eivät hänen tekoaan osanneet kommentoida, koska eivät kuulemma nähneet mitään.
– En osaa kommentoida siitä mitään. En nähnyt tilannetta, kommentoi Hannes Björninen.
– Mä en nähnyt sitä. Ei tullut uusintana siellä, kommentoi Jesse Puljujärvi.
– En nähnyt yhtään, mitä tapahtui. En pysty sanomaan siitä mitään, kommentoi Jere Innala.
Innalalla oli hyvä peruste.
– Taistelin aika kovaa kiekosta ja se oli siinä jaloissa. Ei mitään käryä.
Björninen ei halunnut kommentoida, mikä on tilanne, jos Granlund ei pelaa Ruotsia vastaan torstaina.
– En mä lähde kommentoimaan ja arvailemaan sitä. Niin kuin sanoin, en nähnyt tilannetta, enkä lähde sanomaan siitä sen enempää, hän sanoi.
Innalalla on resepti tarjolla, jos Granlund ei pelaa.
– Iso pelaaja ja joukkueen kapteeni. Mutta sitten täytyy vaan muiden äijien nousta takaa eturiviin ja olla valmis peliin ja kantamaan. Uskon, että näin käy, jos se tapahtuu.
Teksti: Otto Palojärvi, Praha































