Suomen jääkiekkomaajoukkue päätti keskiviikkona MM-kisoihin valmistavat ottelunsa voitokkaasti.

Suomi voitti toisen kerran vuorokauden sisään Ruotsin. Tällä kertaa numerot olivat 3-0.

Maalihanat aukaistiin toisessa erässä. Joukkueen kapteeni Hannes Björninen näytti mallia.

Markus Nurmi iski Leijonat toisessa erässä jo kahden maalin johtoon ja Tre Kronorin selkäranka alkoi hiljalleen taittua.

Kolmannen erän lopussa nähtiin sitten viimeinen niitti. Tobias Winberg laukoi loppunumerot tyhjään maaliin.

Suomi kohtasi Ruotsin maaotteluissa nyt neljä kertaa ja saldo oli komeasti kolme voittoa ja yksi tappio.

Suomi pelaa seuraavaksi EHT-turnauksessa Tshekissä 2.–5. toukokuuta. Vastaan tulee Ruotsi, Tshekki sekä Sveitsi.

Jääkiekon MM-kisat pelataan Tshekin Prahassa ja Ostravassa 10.–26. toukokuuta.

Lue myös: Kommentti: SM-liigan finaalien ala-arvoinen teko toi mieleen hyvin pelottavan ajatuksen

LUE MYÖS: Eveliina Määttäseltä raju paljastus juoksun jälkeen – ei ole koskaan kokenut vastaavaa (UrheiluAreena.fi)