Växjön maalivahti Emil Larmi on tehnyt viime vuosina suuren vaikutuksen Ruotsissa.

Larmi joutui pettymään sunnuntaina välierien toisessa ottelussa Rögleä vastaan. Vierasjoukkue haki 4-2-voiton ja siirtyi sarjassa 2-0-johtoon.

Larmin pelaaminen ottelussa keräsi silti myös kiitosta. Tunnettu ruotsalainen ex-valmentaja ja asiantuntija Leif Boork esitti X:ssä oman arvionsa kesken ottelunsa.

– Edustaako Larmi lähitulevaisuuden maalivahtipelin suuntaa? Aggressiivisempaa pelityyliä? Uskon niin. Kenestä seuraavan sukupolven veskreista tulee ”Larministereitä”, pohti Boork.

Larmi pelaa kolmatta kauttaan Växjössä. Hän torjui joukkueelle SHL:n mestaruuden viime vuonna.

Kuva: Jääkiekkoliitto

Lue myös:HS: HIFK on hankkinut huippusentterin Ilveksestä

LUE MYÖS: Suomalainen moukarinainen laittoi bilevaihteen silmään (UrheiluAreena.fi)