Leijonat otti maanantaina toisen voittonsa jääkiekon MM-kisoissa, kun se teki selvää Norjasta.
Suomi hotkaisi toisen suupalan ja kaatoi Norjan 4-1.
Arttu Hyry ja Oliver Kapanen iskivät kaksi maalia mieheen ja homma oli sillä selvä.
– Ensimmäinen erä oli meiltä huolimatonta kiekollista pelaamista. Norjalla oli siinä monta hyvää paikkaa, mutta onneksi Harri Säteri oli jälleen maalilla erinomainen, Leijonien päävalmentaja Jukka Jalonen sanoi tv-haastattelussa.
– Sitten parannettiin kyllä. Jos nyt jotain huonoa hakee, niin se ensimmäisen erän huolimattomuus ja se, että kyllä meidän olisi pitänyt noista paikoista ehdottomasti tehdä enemmän maaleja, Jalonen jatkoi.
Leijonien superlupaus Konsta Helenius loukkaantui ottelussa. Hän palasi vielä kehiin, mutta ei pelannut ottelua loppuun. Jalonen sanoi, ettei kyse ollut varotoimenpiteestä.
– No, ei se siitä johtunut, Jalonen tyytyi sanomaan.
Eli Helenius on siis loukkaantunut pahemmin tai sitten hän ei mahtunut enää pelaamaan.
Lue myös: Leijonat murjoi Norjan – ensikertalaiset loistivat tehomiehinä
Kuva: Jääkiekkoliitto































