Tapparassa jääkiekon Suomen mestaruuden voittanut norjalainen Philip Granath ei pelaa jääkiekon MM-kisoissa tänä keväänä.

Norjan päävalmentaja Tobias Johansson ei valinnut Granathia maajoukkueeseen. Syy oli kurinpidollinen.

Johansson ei paljastanut Norjan TV2:lle, mistä Granathia on rankaistu, mutta Tapparan tuore mestari kertoi sen itse.

– Viime vuoden MM-kisoissa minä ja pari muuta henkilöä olimme katsomossa ja joimme muutaman oluen. Tämä on se kurinpidollinen rike, hän paljasti.

Samasta syystä hyllytettynä on nyt myös Ole Julian Björgvik-Holm. Kumpikaan pelaajista ei pelaa MM-kisoissa.

Lue myös: Ensimmäinen olympiaurheilija on saanut surmansa Ukrainan sodassa

LUE MYÖS: Krista Pärmäkoskesta revittiin otsikoita Venäjällä (UrheiluAreena.fi)