Nato-kumppanukset Suomi ja Norja kohtasivat toisensa jääkiekon MM-kisoissa maanantaina.
Suomi kesti ennakkosuosikin paineet ja otti alkusarjan ottelusta 4-1-voiton.
Oliver Kapanen teki kaksi maalia, kuten myös toinen ensikertalainen Arttu Hyry.
Norja taas ei saanut oikein missään vaiheessa omaa peliään käyntiin, vaikka se onnistuikin tekemään yhden maalin alivoimalla.
– Päästimme heti ottelun alussa kaksi maalia ja suomalaisia vastaan on se on aina vaikeaa tehdä maaleja, Norjan konkaripelaaja Patrick Thoresen sanoi IIHF:n mukaan.
– He eivät ole juurikaan päästäneet maaleja näissä kisoissa. Jos haluamme ottaa pisteitä ja voittoja, meidän on pakko pitää vastustajat pienissä maalilukemissa jatkossa, 40-vuotias norjalaiskapteeni vaati.
Lue myös: Leijonien ensikertalaiset mitataan kunnolla vasta lauantaina – tämä on hyvä muistaa































