Nato-kumppanukset Suomi ja Norja kohtasivat toisensa jääkiekon MM-kisoissa maanantaina.

Suomi kesti ennakkosuosikin paineet ja otti alkusarjan ottelusta 4-1-voiton.

Oliver Kapanen teki kaksi maalia, kuten myös toinen ensikertalainen Arttu Hyry.

Norja taas ei saanut oikein missään vaiheessa omaa peliään käyntiin, vaikka se onnistuikin tekemään yhden maalin alivoimalla.

– Päästimme heti ottelun alussa kaksi maalia ja suomalaisia vastaan on se on aina vaikeaa tehdä maaleja, Norjan konkaripelaaja Patrick Thoresen sanoi IIHF:n mukaan.

– He eivät ole juurikaan päästäneet maaleja näissä kisoissa. Jos haluamme ottaa pisteitä ja voittoja, meidän on pakko pitää vastustajat pienissä maalilukemissa jatkossa, 40-vuotias norjalaiskapteeni vaati.

Lue myös: Leijonien ensikertalaiset mitataan kunnolla vasta lauantaina – tämä on hyvä muistaa

LUE MYÖS: IS:lle ikävää vihjailua Saga Vannisen valmentajasta Erki Noolista (UrheiluAreena.fi)