Leijonien taival jääkiekon MM-kisoissa päättyi puolivälieriin Ruotsin voitettua jatkoajalla 2-1. Ruotsi ratkaisi ottelun ylivoimalla, jota ei olisi pitänyt tuomita, koska Konsta Helenius ei tilanteessa tehnyt rikettä.

– Tuomari teki ratkaisun. Olisi voinut mennä kummin päin vaan mielestäni, totesi asiasta Jesse Puljujärvi.

Heleniuksen kanssa Puljujärvi tuli kisoissa hienosti toimeen.

– Eiköhän käydä läpi tota hommaa. Konu on huippujätkä. Meistä tuli hyvät kaverit, hän sanoi.

Puljujärvellä oli Ruotsia vastaan loistava maalipaikka, mutta Ruotsin NHL-maalivahti Filip Gustavsson pelasti.

– Siinä oli kyllä hyvä paikka. En tiedä, miten se sen kiinni otti, Jesse hämmästeli.

Kolmannen erän lopussa Leijonat tasoitti 1-1:een. Asialla oli Hannes Björninen.

– Se oli kyllä hieno nähdä. Sieltä löytyi vielä, Puljujärvi totesi.

Puljujärvi korosti, että MM-turnaus oli tuloksesta huolimatta hieno kokemus.

– Aina voi kaikessa olla parempi. Sen voi sanoa, että mahtava juttu oli päästä tähän mukaan jätkien kanssa taistelemaan.Kyllä nautin, että pääsin pelaamaan.

Kun kysyttiin, aikooko Puljujärvi nollata turnauksen parilla tshekkioluella, tuli vastauksena, että ”mennään yhdellä”.

Teksti: Otto Palojärvi, Ostrava

Lue myös:Jukka Jalonen jyrähti tuomareista – ”Kenen per*että ne nuolee NHL:ssä”