Saksa on kokenut valtavan takaiskun jääkiekon MM-kisoissa.

Saksa koki heti turnauksen avausottelussa kovan takaiskun, kun peräti kolme sen pelaajista loukkaantui.

Hyökkääjä Nico Sturm sekä puolustajat Maksymilian Szuber ja Fabio Wagner loukkaantuivat avausottelussa, eivätkä olleet enää kokoonpanossa USA-ottelussa.

Saksa kohtaa seuraavaksi nyt maanantaina Ruotsin, mutta siitä ei ole tietoa, onko edellä mainittu kolmikko mukana tuossa ottelussa.

Nico Sturm on kolmikon ainoa NHL-pelaaja. Hän edustaa seuratasolla San Jose Sharksia.

Lue myös: Leijonat kohtaa Norjan – kokoonpanoon pieniä muutoksia

LUE MYÖS: IS:lle ikävää vihjailua Saga Vannisen valmentajasta Erki Noolista (UrheiluAreena.fi)