Seitsenottelija Saga Vanninen on palkittu jo kolmannen kerran peräkkäinen Vuoden nuori urheilija-pystillä.

Vanninen, 20, saavutti kesällä alle 23-vuotiaiden EM-kultaa.

Vanninen debytoi myöhemmin aikuisten MM-kisoissa Budapestissa päätyen yhdeksänneksi.

Vuoden nuoreksi urheilijaksi olivat Vannisen lisäksi ehdolla mäkihyppääjä Vilho Palosaari, yleisurheilija Juho Alasaari, hiihtäjä Niko Anttola ja amerikkalaisen jalkapallon pelaaja Olaus Alinen.

Lue myös:Jässikkä kuittasi Vuoden läpimurto-palkinnon – ja mukavan rahapotin

LUE MYÖS: Saga Andersson nöyryytti Suomen muita seiväsnaisia – kisan jälkeen kadutti yksi seikka (UrheiluAreena.fi)