Sveitsi voitti Kanadan jääkiekon MM-välierässä voittolaukauskisan jälkeen 3-2. Alkusarjassa Kanada voitti Sveitsin 3-2, mutta tärkeämmässä pelissä kävi toisin.
Calgary Flamesia seuratasolla edustava Kanadan hyökkääjä Andrew Mangiapane katsoi, ettei Sveitsin pelaamisessa ollut eroa ensimmäiseen matsiin verrattuna.
– He pelasivat samalla lailla. Meillä ei ollut paras alkumme. Piti taistella noustaksemme siitä.
Mangiapane painotti, että tulos todellakin ottaa päähän.
– Raskasta on. Tulimme voittamaan tänne kultaa ja nyt hävisimme rankkarikisan. Raskas tapa hävitä.
Sveitsin maalivahti Leonardo Genoni, joka ei ole NHL:ssä, oli Kanadalle lopulta liian kova vastus.
– Kyllä. Hän pelasi hyvin tänään, totesi Mangiapane hyvin lyhyesti Genonista kysyttäessä, kuuluisiko Genoni NHL:ään.
Kanada pelaa sunnuntaina pronssimitaleista. Vastaan tulee Ruotsi.
– Täytyy koota itsemme. Ruotsilla on erinomainen joukkue. Täytyy pelata omaa peliämme, niin olemme okei, totesi Mangiapane viimeisestä haasteesta.
Haastattelu: Otto Palojärvi, Praha
Lue myös:Ruotsalaispelaaja masentui nöyryytyksestä – ”Tunnen itseni kipeäksi”
































