Sveitsi voitti Kanadan jääkiekon MM-välierässä voittolaukauskisan jälkeen 3-2. Alkusarjassa Kanada voitti Sveitsin 3-2, mutta tärkeämmässä pelissä kävi toisin.

Calgary Flamesia seuratasolla edustava Kanadan hyökkääjä Andrew Mangiapane katsoi, ettei Sveitsin pelaamisessa ollut eroa ensimmäiseen matsiin verrattuna.

– He pelasivat samalla lailla. Meillä ei ollut paras alkumme. Piti taistella noustaksemme siitä.

Mangiapane painotti, että tulos todellakin ottaa päähän.

– Raskasta on. Tulimme voittamaan tänne kultaa ja nyt hävisimme rankkarikisan. Raskas tapa hävitä.

Sveitsin maalivahti Leonardo Genoni, joka ei ole NHL:ssä, oli Kanadalle lopulta liian kova vastus.

– Kyllä. Hän pelasi hyvin tänään, totesi Mangiapane hyvin lyhyesti Genonista kysyttäessä, kuuluisiko Genoni NHL:ään.

Kanada pelaa sunnuntaina pronssimitaleista. Vastaan tulee Ruotsi.

– Täytyy koota itsemme. Ruotsilla on erinomainen joukkue. Täytyy pelata omaa peliämme, niin olemme okei, totesi Mangiapane viimeisestä haasteesta.

Haastattelu: Otto Palojärvi, Praha

Lue myös:Ruotsalaispelaaja masentui nöyryytyksestä – ”Tunnen itseni kipeäksi”