Toyotan Kalle Rovanperän sunnuntai meni ”terveisten ajeluksi” Suomen MM-rallisa.
Hän myönsi asian rallin jälkeen Ylen haastattelussa. Toimittaja Tomi Tuominen tiedusteli nuorelta mieheltä päätöksestä tulla takaisin ajamaan lauantain ulosajon jälkeen.
– Ainoa idea oli, että jos Elfynille (Evans) tai Sebille (Ogier) käy jotain, niin me olemme tuomassa tiimipisteitä.
Kun mieheltä kysyttiin, oliko ajamisesta jotain hyötyä jatkon kannalta, oli vastaus rehellinen.
– Ei varmasti ollut mitään hyötyä.
Omasta fyysisestä kunnostaan Rovanperällä oli hyvää kerrottavaa. Hän uskoi olevansa iskussa kahden viikon päästä Espanjan MM-rallissa.
– Ihan ok. Ainoa idea oli vain, ettei särje selkää pahemmin ennen tutkimuksia. On nähty, että joskus jatketaan ajamista ja ollaan sitten monta rallia sivussa. Nyt tuntuisi, että se (selkä) tulisi varmasti kuntoon ennen Espanjaa.
































