Toyotan Kalle Rovanperän Suomen MM-ralli päättyi ikävästi, kun Toyota-kuljettaja joutui keskeyttämään jo lauantaina.

Rovanperä rysäytti ulos ja romutti autonsa. Rovanperä sai iskun selkäänsä ja se oli kipeä vielä sunnuntainakin.

– Ajelimme vain pätkät läpi tänään, Rovanperä kommentoi tallinsa tiedotteessa.

– Tiimi teki hyvää työtä korjatakseen auton eilen, mutta vauriot olivat aika isoja, eikä auto ollut sataprosenttisessa kunnossa, joten meidän piti varoa ja välttää hyppyjä, jotta emme rasita autoa liikaa, Rovanperä jatkoi.

Rovanperän rooliksi jäi sunnuntaina ajella vain maaliin. Se ei tietenkään suomalaiselle maistunut.

– Ajoimme vain ollaksemme paikalla ja yritimme ottaa jotain pisteitä. Onnittelut Elfynille, hän teki loistavaa työtä. Minulle tämä viikonloppu oli pettymys, mutta odotan innolla jo Espanjaa, Rovanperä sanoi.

Teksti Ville Hirvonen

Kuva: Toyota Gazoo Racing.