Suomen MM-ralli päättyi sunnuntaina Elfyn Evansin juhliin. Yhtään suomalaista ei nähty palkintokorokkeella.

Kalle Rovanperä joutui keskeyttämään jo lauantaina, eikä pitkän tauon jälkeen WRC-autoon palannut Esapekka Lappi pysynyt kärjen vauhdissa.

Lapin suorituksen voi silti laskea onnistumiseksi. Hän ajoi hyvän rallin.

– Tuntuu kyllä tosi hyvältä. Ei nyt ihan voitolta, mutta lähes, Lappi iloitsiYlenhaastattelussa.

Lapille maistui pitkästä aikaa ajaa täysillä WRC-autolla.

– Kyllähän se ruokkii jotain perverssejä aivonystyröitä, kun on 170 vauhtia ja vedät tuolla puiden välissä ja tiedät tasan, mitä teet, ja auto tottelee ja ylipäätään se, että pystyy ajamaan hyviä aikoja, vaikka ei ole veitsi kurkulla koko aikaa, Lappi hymyili.

Kuva: SML