Suomen Ampumahiihtoliitto tiedottaa verkkosivuillaan, että se on valinnut Jonne Kähkösen jatkamaan päävalmentajana Pekingin olympialaisiin 2022 asti.

Kähkösen ja SAhL:n sopimus oli mallia 2+2. Osapuolet päättivät käyttää kontrahdissa olleen option.

– Jonne Kähkönen on erittäin kokenut ampumahiihtovalmentaja, jonka työn jälki näkyy sekä ampumahiihtäjien menestyksessä että urheilijoiden kokonaisvaltaisessa ammattimaisessa tekemisessä.

– Suomen Ampumahiihtoliitossa ollaan tyytyväisiä, että molemmilla osapuolilla oli valmius ja halu jatkaa pitkäjänteistä työtä Suomen Ampumahiihdon kehittämiseksi ja urheilijoiden menestymisen eteen, kommentoi puheenjohtaja Kalle Lähdesmäki.

Liitto tiedottaa myös, että Marek Sander jatkaa Suomen ampumahiihtojoukkueen huoltopäällikkönä Pekingin olympialaisiin.