Otto Virtanen jatkaa vahvaa menoaan Wimbledonin karsinnoissa.
Suomalainen eteni keskiviikkona karsintojen välierävaiheeseen kaadettuaan Espanjan Pedro Martinezin kolmessa erässä lukemin 6–4, 1–6, 6–1.
Ottelu sisälsi suuria käänteitä. Virtanen vei avauserän nimiinsä, mutta toisessa erässä Martinez vastasi vakuuttavasti ja tasoitti tilanteen. Ratkaisevassa kolmannessa erässä suomalainen otti kuitenkin täydellisen komennon ja marssi selvään erävoittoon.
Paikka välierissä pitää Virtasen edelleen mukana taistelussa Wimbledonin pääsarjapaikasta.
Seuraavaksi suomalainen kohtaa italialaisen Luca Nardin, joka eteni välieriin voittamalla Japanin Rio Noguchin suoraan kahdessa erässä.
Välieräottelu pelataan keskiviikkona.
Virtanen lähtee otteluun hyvässä vireessä, vaikka viime viikonloppuna Nottinghamin ATP-haastajaturnauksessa tuli pettymys. Suomalainen eteni turnauksessa finaaliin asti, mutta joutui taipumaan mestaruusottelussa Australian Christopher O’Connellille.
Nyt katseet ovat kuitenkin Wimbledonissa, jossa Virtanen on enää muutaman voiton päässä paikasta kauden arvostetuimmassa tennisturnauksessa.
































