Ratamoottoripyöräilyn legendalla Valentino Rossilla on todettu koronavirustartunta.

MotoGP:n seitsenkertainen maailmanmestari kertoi positiivisesta tartunnastaan torstaina.

Rossi, 41, joutuu jättämään näin ensi viikonloppuna Espanjan Aragonissa ajettavan MotoGP-kisan väliin.

– Kun heräsin aamulla, vointini ei ollut hyvä. Minulle nousi lievä kuume ja otin yhteyttä lääkäriin. Ensimmäinen pikatesti oli vielä negatiivinen, mutta seuraava testi positiivinen, Rossi kertoi torstaina.