Liiga valmistautuu kaudella 2027–28 käyttöön otettavaan kaksitasoiseen sarjajärjestelmään merkittävillä organisaatiomuutoksilla.
Nykyinen digijohtaja Jukka Sundquist nimitetään 1. heinäkuuta alkaen uudeksi operatiiviseksi ja digijohtajaksi, jossa hän toimii toimitusjohtaja Mikko Pulkkinen työparina sarjauudistuksen läpiviennissä.
– Siirtymä kohti Liigan uutta sarjajärjestelmää vaatii paljon systemaattista työtä. Kevään aikana olemme todenneet, että tarvitsemme muutoksen läpivientiin yhä selkeämpää rakennetta ja prosessin hallintaa. Jukka on erityisen vahva juuri tällaisessa työssä, ja hän kykenee pitkän kokemuksensa avulla koordinoimaan laajoja muutoshankkeita, Pulkkinen sanoo Liigan tiedotteessa.
– Suuri osa Liigan toimitusjohtajan ajasta kuluu strategian toimeenpanoon, yhtiön talouden, hallinnon ja liiketoiminnan pyörittämiseen, eri sidosryhmien kanssa työskentelyyn sekä kokonaisuuden johtamiseen ylimmällä tasolla. Sarjauudistus tuo mukanaan valtavasti uutta, joka on huomioitava kaikessa, mitä teemme. Tästä syystä tarvitsemme muutoksen päivittäisten asioiden sujuvuuteen mahdollisimman vahvan mallin, Pulkkinen jatkaa.
Samalla Liigan erotuomariorganisaatio uudistuu. Erotuomarijohtajana vuodesta 2015 toiminut Jyri Rönn jättää tehtävänsä, kun Liiga valmistautuu uuden sarjamuodon vaatimuksiin. Liiga tiedottaa uudesta tuomariorganisaatiosta myöhemmin.
Lisäksi yksi aikakausi päättyy, kun kilpailutoimenjohtaja Arto I. Järvelä jää eläkkeelle elokuussa. Samalla kilpailutoimenjohtajan tehtävä poistuu nykyisessä muodossaan, ja vastuu kilpailu- ja urheilutoiminnasta siirtyy urheilujohtaja Jussi Markkanen johdettavaksi.
Muutokset ovat osa Liigan valmistautumista uuteen kaksitasoiseen sarjajärjestelmään, joka otetaan käyttöön kaudella 2027–28.
































