Anita Korvalla on ollut vaikeuksia maastohiihdon 23-vuotiaiden MM-kisoissa Saksassa.
Lahjakas hiihtäjä ei löytänyt parasta menoaan torstainakaan vapaan hiihtotavan 15 kilometrin yhteislähtökilpailussa, jossa hän jäi 34:nneksi.
Korvan mukaan hänen kuntonsa on ollut koko kisojen ajan heikko.
– Oli kauhea fiilis lähteä kisaan, oli samanlainen olo kuin muinakin päivinä. Kroppa ei toiminut ollenkaan, Korva myönsi Hiihtoliiton haastattelussa.
– Pitää yrittää miettiä, mikä niin pahasti mättää.
Ainakin suksista löytyi hieman vikaa.
– Sillä puolella oli haasteita, mutta minulla oli ihan ok sukset.
Hän löysi kuitenkin positiivistakin torstain suorituksestaan.
– Matkan edetessä alkoi kulkea paremmin. Ei tullut mitään luovuttamisoloa tai muuta, Korva päätti.
Korva voitti viime talvena kolme alle 20-vuotiaiden MM-mitalia, joista yksi tuli vapaan tyylin kisassa.
Torstain kisan paras suomalainen oli Emmi Lämsä, joka oli 31:s. Anni Alakoski oli 35:s ja Vilma Nissinen joutui luovuttamaan. MM-kullan voitti Ruotsin Ebba Andersson.
Kuva: Heidi Lehikoinen
































