Anita Korvalla on ollut vaikeuksia maastohiihdon 23-vuotiaiden MM-kisoissa Saksassa.

Lahjakas hiihtäjä ei löytänyt parasta menoaan torstainakaan vapaan hiihtotavan 15 kilometrin yhteislähtökilpailussa, jossa hän jäi 34:nneksi.

Korvan mukaan hänen kuntonsa on ollut koko kisojen ajan heikko.

– Oli kauhea fiilis lähteä kisaan, oli samanlainen olo kuin muinakin päivinä. Kroppa ei toiminut ollenkaan, Korva myönsi Hiihtoliiton haastattelussa.

– Pitää yrittää miettiä, mikä niin pahasti mättää.

Ainakin suksista löytyi hieman vikaa.

– Sillä puolella oli haasteita, mutta minulla oli ihan ok sukset.

Hän löysi kuitenkin positiivistakin torstain suorituksestaan.

– Matkan edetessä alkoi kulkea paremmin. Ei tullut mitään luovuttamisoloa tai muuta, Korva päätti.

Korva voitti viime talvena kolme alle 20-vuotiaiden MM-mitalia, joista yksi tuli vapaan tyylin kisassa.

Torstain kisan paras suomalainen oli Emmi Lämsä, joka oli 31:s. Anni Alakoski oli 35:s ja Vilma Nissinen joutui luovuttamaan. MM-kullan voitti Ruotsin Ebba Andersson.

Kuva: Heidi Lehikoinen