Pohjoismaisten hiihtolajien maailmancupkilpailut käydään Oslossa ilman yleisöä.

Syy on koronaviruksen uhka. Oslon kunta ja Norjan terveysviranomaiset vahvistivat asian torstaina.

– Olemme päättäneet, että Holmenkollenilla kilpaillaan ilman yleisöä. Varotoimenpiteeseen ryhdytään viruksen leviämisen takia, asianomaiset tiedottivat.

Oslossa kisataan tulevana viikonloppuna. Ohjelmassa on määrä olla niin maastohiihtoa, mäkihyppyä kuin yhdistettyä.

Koronaviruksen uhka on aiheuttanut jo lukuisien urheilutapahtumien perumisen tai lykkäämisen.