Salibandyn toiseksi ylimmän miesten sarjan Divarin runkosarja pelattiin tänään päätökseen täydellä seitsemän ottelun kierroksella, ja viimeisetkin sijoitukset varmistuivat.
F-liigan kolmanneksi viimeinen eli joko Karhut tai Nurmon Jymy pelaa F-liigakarsinnoissa yhdessä Divarin seitsemän parhaan joukkueen kanssa. Divarista niihin jatkavat M-Team, LNM, Koovee, FBC Turku, Josba, SaiPa ja Hawks. F-liigakarsinnassa joukkueet pelaavat kolmivaiheiset pudotuspelit paras viidestä -järjestelmällä, ja pudotuspelien voittaja pelaa F-liigassa kaudella 2022-23.
SalBan, ÅIF:n ja O2-Jyväskylän kausi päättyi runkosarjaan.
Soittorasia ja Rangers karsivat paikastaan. Ne ja Suomisarjan kolmen lohkon kaksi parasta joukkuetta (yhteensä kahdeksan joukkuetta) pelaavat kaksivaiheiset pudotuspelit paras kolmesta -systeemillä. Toisen vaiheen voittajat pelaavat Divarissa kaudella 2022-23.
Pirkat sekä Welhot putosivat Suomisarjaan.
Kooveen latvialaistähdet Peteris Trekse (23+44=67) ja Rolands Kovalevskis (38+12=50) veivät pistepörssin ensimmäisen ja kolmannen sijan välissään LNM:n Iiro Savela (34+20=54).
Yli kolmanneksen joukkueensa otteluista pelanneiden maalivahtien parhaan torjuntaprosentin (82,72) merkkautti sarjakärki M-Teamin sveitsiläisvahti Marcel Straubhaar.
Päätöskierroksen tulokset:
LNM–O2 – Jyväskylä 9-7
SaiPa – M-Team 8-3
Hawks – SalBa 4-5
Pirkat – ÅIF 4-1
Soittorasia – Koovee 4-11
Josba – Welhot 4-9
Rangers – FBC Turku 4-5
Lähde: Salibandyliiton tiedote
Kuva: Ville Vuorinen
Lue myös:Miesten salibandyliigan pudotuspelijoukkueet selvillä – helsinkiläiset jälleen sivussa

































