Krista Pärmäkoski siirtyy suoraan Saksan Dresdenissä järjestettävistä maailmancupin osakilpailuista lähemmäs Nove Meston maailmancup-kilpailupaikkaa, eikä käy välissä Suomessa. Näin ollen Pärmäkoskea ei nähdä ensi viikolla Vantaan Suomen Cup -osakilpailuissa.

Pärmäkoski vietti Tour de Skin ajan Lahdessa haastavissa lumiolosuhteissa, joten tulevaan valmistautumisviikkoon haetaan parempia olosuhteita ennen seuraavaa maailmancup-viikonloppua.

– Suomessa ehtisi olla vain neljä päivää, joista kaksi kuluisi puoliksi matkustuksiin. Tällä ratkaisulla minimoidaan matkustaminen ja päästään varmempiin lumiolosuhteisiin. Nove Meston maailmancup on tärkeä viikonloppu, joten haluan valmistautua siihen mahdollisimman huolellisesti, Pärmäkoski perustelee verkkosivuillaan.

Nove Mestossa hiihdetään lauantaina naisten vapaan hiihtotavan 10 kilometrin väliaikalähtöinen kilpailu, sekä sunnuntaina perinteisen hiihtotavan 10 kilometriä takaa-ajokilpailuna.

Ikaalisten Urheilijoita edustava Pärmäkoski on sen sijaan vahvistanut osallistuvansa Vöyrin SM-hiihtoihin, jotka hiihdetään 31.1.-2.2.

LUE MYÖS: Eveliina Määttäseltä raju paljastus juoksun jälkeen – ei ole koskaan kokenut vastaavaa (UrheiluAreena.fi)