Williamsin ja Cadillacin on katsottu rikkoneen sääntöjä Itävallan osakilpailun yhteydessä. Sääntörikkomukset koskevat ulkonaliikkumiskiellon rikkomista.
Kansainvälinen autoliitto FIA on vahvistanut, että Williams ja Cadillac käyttivät sallitun poikkeuksen Itävallan GP-viikonlopun ulkonaliikkumiskiellosta. Talleille ei määrätä asiasta rangaistuksia.
F1-sääntöjen mukaan autojen operoinnista vastaava henkilöstö ei saa työskennellä radalla määrätyn yöaikaisen ulkonaliikkumiskiellon aikana. Itävallan GP:ssä kielto oli voimassa torstai-illasta kello 19.30:stä perjantaiaamuun kello 9.30:een.
Jokaisella tallilla on kuitenkin kauden aikana käytettävissään viisi poikkeuslupaa ilman seuraamuksia.
Williams käytti Spielbergissä kauden toisen sallitun poikkeuksensa, kun taas tulokastalli Cadillac hyödynsi ensimmäisen poikkeuksensa. Molemmat tallit ovat edelleen sallittujen rajojen sisällä, joten FIA ei ryhdy jatkotoimiin.
Cadillac on kertonut tuovansa Itävaltaan useita uusia päivityksiä autoon. Ensimmäisissä harjoituksissa Valtteri Bottas piti hyvää vauhtia ollen 13., mutta muuten Cadillacin perjantain ajot olivat haasteita täynnä.
Sergio Perez joutui keskeyttämään molemmissa harjoituksissa ja Bottaksen toinen harjoitus päättyi liekkeihin, kun hän joutui ajamaan varikolle jousituksen pettäessä ja pohjan pudotessa pois.

































