McLaren pääsi juhlimaan ensimmäistä merkkimestaruuttaan F1:ssä lähes 30 vuoteen. Mestaruudella oli kuitenkin myös hintansa.
Erinomaisen kauden jälkipuoliskon ansiosta Lando Norris ja Oscar Piastri pystyivät kiidättämään McLareninsa valmistajien MM-ykköseksi. Ferrari taisteli loppuun saakka mestaruudesta, mutta alkukautta hallinnut Red Bull romahti kolmanneksi Sergio Perezin umpisurkean vireen takia.
Kyseessä oli samalla McLarenin ensimmäinen merkkimestaruus sitten Mika Häkkisen päivien. Viimeksi McLarenissa juhlittiin maailmanmestaruutta vuonna 1998.
McLaren saalisti kauden aikana yhteensä 666 pistettä. Jokainen talli joutuu maksamaan jokaisesta saavutetusta pisteestä 6799 dollaria.
Lisäksi jokainen talli maksaa perusmaksua 680 203 dollaria kaudessa. Mestarina McLaren joutuu maksamaan korotettua pistehintaa ja sille yhden pisteen hinnaksi tuli 8161 dollaria.
Näin ollen McLaren joutui maksamaan ensi kaudesta 6 115 429 miljoonaa dollaria. Se on reilun miljoonan enemmän kuin mitä toiseksi tullut Ferrari joutuu maksamaan.
McLaren jää voitosta kuitenkin vielä voitolle, sillä merkkimestaruus toi tallille muhkeat 140 miljoonaa euroa. Viimeiseksi jäänyt Sauber puolestaan kuittasi 60 miljoonaa.
Lue myös: Ferrarin F1-kuski jätti tallin
Lue myös: Valtteri Bottaksen nimi ilmestyi Red Bullin listalle – näin hän kommentoi tilannetta

































