Suomalaispelaajien joukkopako KHL:stä jatkuu. Maalivahti Harri Säteri ja puolustaja Jyrki Jokipakka ovat lähteneet Sibir Novosibirskin vahvuudesta.

Sibir vahvisti suomalaiskaksikon lähdön perjantaina Telegram-kanavallaan.

Aiemmin perjantaina Salavat Julajev Ufa puolestaan vahvisti verkkosivuillaan kolmen suomalaispelaajan lähdön.

Ufa kertoi, että sopimukset Teemu Hartikaisen, Sakari Mannisen ja Juha Metsolan kanssa on purettu. Ufa tiedotti samalla, että myös tanskalaispuolustaja Philip Larsenin sopimus on purettu. Markus Granlund oli lähtenyt Ufasta jo aiemmin viikolla.

– Osapuolten yhteisellä sopimuksella HC Salavat Julajevin ja puolustaja Philip Larsenin, hyökkääjien Teemu Hartikaisen, Sakari Mannisen ja maalivahti Juha Metsolan väliset sopimukset on purettu. Kiitämme pelaajia tehdystä työstä ja otteluissa osoittamasta ammattitaidosta, Ufa kirjoittaa verkkosivuillaan.

Ufa ja Sibir kohtaavat toisensa pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella. Avausottelu päättyi Ufan 1-0 -voittoon.

Lue myös:Nyt se on varmaa – suomalaiskolmikon KHL-sopimukset on purettu