NFL-joukkue Green Bay Packersin pelinrakentaja Aaron Rodgers on sairastunut koronavirukseen. Tilanteen tekee monimutkaiseksi se, että Rodgers antanut ymmärtää olevansa rokotettu.

Joukkueiden kokoontuessa harjoitusleirille elokuussa, Rodgers kertoi hänellä olevan immuniteettisuojan. Lisäksi hän jatkoi kertomalla, ettei aio tuomita rokottamattomia pelaajia.

Näin hän antoi ymmärtää, että hänet on rokotettu koronaa vastaan eikä hän missään vaiheessa korjannut asiaa. Nyt on käynyt ilmi, ettei Rodgers ole suinkaan ottanut rokotteita.

NFL:n koronaprotokollan mukaan, mikäli rokotettu pelaaja saa tartunnan, pääsee hän takaisin joukkueen mukaan, kunhan hän on oireeton ja saanut kaksi negatiivista testitulosta vähintään 24 tunnin välein. Rokottamattomat pelaajat joutuvat sen sijaan automaattisesti kymmenen päivän karanteeniin.

Rodgersin on jo ilmoitettu missaavan tuleva ottelua Kansas City Chiefsiä vastaan, joka on merkki siitä, ettei häntä ole rokotettu. ESPN sai haltuunsa raportin, jossa Rodgers yritti saada NFL:ltä erityislupaa rokotusstatukseensa kertomalla saaneensa vaihtoehtoisia hoitokeinoja. Se ei kuitenkaan mennyt NFL:lle läpi.

Näin Rodgers pystyy palaamaan aikaisintaan 13.11. takaisin tositoimiin edellyttäen, että hän on pelikuntoinen.

LUE MYÖS: Eveliina Määttäseltä raju paljastus juoksun jälkeen – ei ole koskaan kokenut vastaavaa (UrheiluAreena.fi)