Mäkihypyn maailmancupissa nähtiin iso yllätys lauantaina.

Saksan Willingenissä hypätyssä osakilpailussa kotiyleisö pääsi yllättäen juhlimaan, kun Stephan Leyhe voitti uransa ensimmäisen maailmancupin osakilpailun.

Vielä avauskierroksen jälkeen näytti siltä, ettei yllätystä nähdä. Puolan Kamil Stoch oli voitossa kiinni vielä avauskierroksen jälkeen, mutta toisella kierroksella Leyhe nousi ohi ja voitti.

Leyhe keräsi yhteispisteet 266,4. Hänen toisen kierroksen hyppynsä kantoi 144,5 metriä. Norjan Marius Lindvik (262,4) oli kisan kakkonen ja Stoch (254,6) kisan kolmas.

Antti Aalto ylsi ainoana suomalaisena toiselle kierrokselle. Hän oli 27:s. Jarkko Määttä ei selviytynyt toiselle kierrokselle.

LUE MYÖS: Jasmi Joensuu sanoi sen ääneen – suusta hurjaa tekstiä (UrheiluAreena.fi)