Suomen mäkihyppääjä Antti Aalto selvitti tien maailmancupin osakilpailuun Oslossa.

Perjantaina Holmenkollenilla käydyssä karsinnassa Aalto siivutti 127 metriä ja sijoittui 15:nneksi. Mäki Oslossa on mallia HS 134.

Toinen suomalainen, Niko Kytösaho, jäi 117 metriin, karsinnan 53:nneksi ja varsinaisen kilpailun ulkopuolelle.

Saksan Constantin Schmid oli karsinnan väkevin hypättyään 130 metriä. Toiseksi sijoittui Michael Hayböck ja kolmanneksi Slovenian Ziga Jelar.

Koronavirusuhan takia Holmenkollenilla kisataan ilman yleisöä.