Suomen mäkihyppääjät Antti Aalto ja Jarkko Määttä etenevät maailmancupin osakilpailuun Titisee-Neustadtissa, Saksassa.

Perjantaina käydyssä karsintakilpailussa Aalto sijoittui 23:nneksi ja Määttä 27:nneksi.

Aallon esittämä 131-metrinen siivu oli karsinnan 15:nneksi pisin. Määtän karsintahyppy kantoi 126 metriä.

Japanin huippumies Ryoyu Kobayashi venytti karsinnan ykköseksi 137,5-metrisellään. Kärkikolmikon täydensivät Saksan Stephan Leyhe ja Norjan Robert Johansson.

Titisee-Neustadtin HS 142 -mäestä käydään yksilökilpailut lauantaina ja sunnuntaina.

LUE MYÖS: Silja Kosonen voitti kaikki – ei voinut käsittää miten pitkälle heitti (UrheiluAreena.fi)