Suomi sijoittui sijalle 15 ampumahiihdon naisten maailmancupin viestissä Saksan Oberhofissa. Kaisa Mäkäräinen oli Suomen joukkueen vahvin lenkki.

Tänään 37 vuotta täyttänyt Mäkäräinen lähti toiselle osuudelle sijalta 11. Suomen ensimmäisen osuuden hiihti Mari Eder.

Mäkäräinen hoiti urakkansa tyylikkäästi. Hiihtovauhti oli kohdallaan ja hän ampui molemmat paikat puhtaasti.

Suomi nousi Mäkäräisen osuudella kisassa komeasti jo toiseksi.

Suvi Minkkinen aloitti kolmannen osuuden hyvin, mutta makuuammuntapaikka toi tullessaan yhden sakkokierroksen.

Minkkinen lähetti Suomen ankkurin Jenny Fellmanin matkaan kymmenentenä. Fellman romahti kuitenkin pystypaikalla joutuen hiihtämään kolme sakkokierrosta.

Suomi jäi voiton napanneesta Norjasta lopulta reilut kuusi minuuttia.

Ruotsi oli viestissä toinen ja Ranska kolmas.

LUE MYÖS: Eveliina Määttäseltä raju paljastus juoksun jälkeen – ei ole koskaan kokenut vastaavaa (UrheiluAreena.fi)