Suomi sijoittui kvartetilla Suvi Minkkinen, Mari Eder, Kaisa Mäkäräinen, Erika Jänkä 11:nneksi ampumahiihdon MM-kisojen 4×6 kilometrin viestissä Italian Anterselvassa. Mäkäräinen oli päivän valopilkku varsinkin pystyammunnan osalta.
Suomi joutui turvautumaan kisassa yhteensä 11 varapatruunaan, joiden turvin vältyttiin sakkokierroksilta.
Suomen kolmannella osuudella viisi sijaa, eli kymmenenneksi nostanut Mäkäräinen käytti tuosta saldosta kolme patruunaa makuupaikalla. Sen sijaan pystypaikalla hän ampui kaikki taulut alas ilman varapatruunoita.
– Pystypaikalla nollat ihan hirveän pitkään aikaan!, Mäkäräinen iloitsi Ylen haastattelussa.
Ja myönsi heti samaan hengenvetoon:
– Makuu oli sitten mitä oli.
Jänkän ankkuriosuudelle lähettänyt Mäkäräinen oli kaiken kaikkiaan tyytyväinen Suomen saavuttamaan 11. sijaan.
– Ihan hyvä sijoitus, vaikka ei ehkä ihan sitä parasta, johon olisimme voineet pystyä.
Mäkäräinen myönsi, että hänelle aina vahva hiihto oli tänään hieman tahmeaa.
– Takana oli kolme välipäivää, joiden aikana en saanut hyvää tuntumaa sukseen, Mäkäräinen totesi Ylelle.Viestikultaa nappasi Norja 10,7 sekunnin erolla Saksaan. Ukraina oli kolmas 18,4 sekuntia voittajan takana. Suomi jäi Norjasta lukemat 2.40,2.
































