Lewis Hamilton uskoo faniensa ja perheensä pelastaneen hänen uransa. F1-legenda nousi takaisin huipulle painajaismaisen debyyttikauden jälkeen Ferrarilla.
Hamilton, 41, jäi viime kaudella ilman palkintokorokesijaa ensimmäistä kertaa uralla. Nyt viime viikonloppuna englantilaiskuljettaja voitti ensimmäisen F1-osakilpailunsa Ferrarilla Barcelonan GP:ssä.
Hamilton saavuttanut myös alkukaudesta yhteensä neljä palkintokorokesijaa. Seitsenkertainen maailmanmestari majailee MM-sarjassa toisena.
– Uskoin todella tähän päätökseeni liittyä Ferrarin riveihin. Uskoin todella, mitä tämä talli voisi saavuttaa ja mitä me voisimme saavuttaa yhdessä. Tiedän, että se alkoi innostuksella, sitten seurasi paljon epäilyksiä ja paljon negatiivisuutta. Se jatkui koko vuoden, Hamilton kertoi lehdistölle.
– Minusta tuntuu, että fanit pelastivat minut viime vuonna, mutta myös perheeni ja ystäväni pysyivät rinnallani kaiken tämän läpi. Tämän kauden alussa ja vuodenvaihteen jälkeen tehtiin paljon isoja muutoksia taustalla, jotta pääsisin tähän asemaan.
– Tunnen kiitollisuutta ja suurta ylpeyttä näitä ihmisiä kohtaan, keiden kanssa työskentelen. He ovat niin intohimoisia, nöyriä ja kilttejä.
































