Kaisa Mäkäräinen kilpailee tyhjien katsomoiden edessä torstaina Nove Mestossa käynnistyvässä ampumahiihdon Tshekin osakilpailussa.

Tshekkiläisen uutistoimisto CTK:n mukaan maan turvallisuusneuvosto on päättänyt, että maailmacup kilpaillaan koronaviruksen vuoksi tyhjille katsomoille.

Nove Mestossa kilpaillaan sprintti-, viesti- ja normaalimatkan yhteislähtökilpailut.

– Kyseessä on valtion turvallisuusneuvoston päätös ja järjestäjien on hyväksyttävä se. Kyseessä on varotoimi. Emme nähneet muuta vaihtoehtoa, Tshekin sisäministeri Jan Hamacek toteaa CTK:lle.

Järjestäjät odottivat Nove Mestoon torstaista sunnuntaihin jopa 30 000 katsojaa päivittäin.

Asiasta Suomessa ensimmäisenä uutisoi Iltalehti.