Jääkiekon SM-liigaseura Pelicans pelaa tällä kaudella myös CHL:ssä. Se on jo tuonut ikimuistoisia kokemuksia.

Viime viikonloppuna lahtelaiset matkasivat Rouenin vieraaksi Ranskaan. Pelicans otti vakuuttavan 8–3-voiton.

Ikimuistoisen ottelusta teki kuitenkin sen tunnelma. Ranskalaisyleisö piti aivan järisyttävän kovaa meteliä.

Pelicans-pakki Onni Käyhkö fiilisteli asiaa seuran verkkosivuilla.

– Oli varmaan äänekkäin yleisö, jonka edessä olen päässyt pelaamaan, kommentoi Käyhkö.

– Hallissa oli loistava tunnelma, eikä se laantunut yhtään, vaikka kotijoukkue oli reilusti häviöllä. Siellä jaksettiin kannustaa loppuun asti.

Växjö sen sijaan voitti Pelicansin. Käyhkö myönsi, että ruotsalaisseuran laatu tuli nopeasti selväksi.

– Sen huomasi heti, että Växjö on todella laadukas. Matsista ei sen enempää kerrottavaa jäänytkään. Meidän otteistamme paistoi, että mukana oli CHL-pelien alun tuomaa jännitystä. Otimme liikaa jäähyjä, ei näitä pelejä alivoimalla voiteta.

Pelicans kohtaa tshekkiläisen Vitkovice Rideran perjantaina 8.9. Lahdessa.

Lue myös:Jääkiekon SM-liigan sääntöihin merkittäviä muutoksia