Jääkiekon SM-liigakauden avaustilaisuus järjestettiin maanantaina Helsingissä, mutta yksi oli joukosta poissa.

Perinteiseen tapaan kauden avaustilaisuuteen saapuvat kaikkien joukkueiden kapteenit ja päävalmentajat.

Oulun Kärpät saapui paikalle kuitenkin vajaalla miehityksellä. Paikalla oli vain kehitysjohtajaLasse Kukkonen.

PäävalmentajaLauri Marjamäkija muu joukkue loistivat poissaolollaan.

Syy tähän oli se, että Kärpät on parhaillaan Tshekissä harjoitusleirillä ja palaa Ouluun vasta tiistaina.

Liigan viestintäjohtajaTuomas Nyholmjoutui maanantaina pahoittelemaan Kärppien edustajien puutetta. Hän kertoi, että aikatauluja yritettiin jumpata, mutta lopulta Kärppien edustajia ei saatu median eteen Helsinkiin.

Teksti: Ville Hirvonen, Helsinki

Lue myös: Putinin raukkamainen hyökkäys muutti kaiken – suomalaiset jääkiekkosarjat puhuttavat kenties enemmän kuin koskaan