Sosiaalisessa mediassa levisi torstain aikana huhuja siitä, että ukrainalainen raskaan sarjan nyrkkeilijä Oleksandr Usyk olisi paennut maasta sen jälkeen, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Usyk kiirehti kumoamaan huhut perjantaina. Hän ei ole paennut maasta, eikä aio paetakaan.
– Hyvä Ukraina ja hyvät ukrainalaiset. Jotkut kirjoittivat minun pakenevan. Se ei ole totta. Minulla oli vain työmatka, mutta nyt olen palannut. Nyt olen kotona, Usyk kertoi Instagramissa.
Usyk aikoo puolustaa omaa kotimaataan ja kehoittaa muitakin tekemään niin.
– Meidän pitää yhdistää voimamme, sillä vastassamme on nyt suuria ongelmia, hän sanoi.
– Olen todella huolissani maani tilanteesta. Ystävät, meidän täytyy pysäyttää tämä sota ja meidän täytyy tehdä se yhdessä, Usyk sanoi.
Teksti: Ville Hirvonen
Lue myös:F1-sarja reagoi Venäjän sotatoimiin – ”Venäjän GP:tä ei voi järjestää näissä olosuhteissa”

































