WBC-liitto vahvistaa tehneensä tiukan linjauksen: nyrkkeilyn raskaan sarjan maailmanmestari Tyson Fury joutuu puolustamaan liiton mestaruusvyötään toista brittiä, eli Dillian Whytea vastaan.

Fury säilytti tittelinsä kukistamalla yhdysvaltaisen Deontay Wilderin lokakuussa. WBC totesi tuolloin, että Furyn on kohdattava Whyte siinä tapauksessa, ellei hän saa järjestettyä titteliottelua ukrainalaista Oleksand Usykia vastaan.

Usykilla on hallussaan kolmen liiton, eli WBA:n, IBF:n ja WBO:n mestaruusvyöt.

Fury ja Usyk eivät saaneet ottelua sovittua määrätyn ajan puitteissa ja WBC:n päätös oli tinkimätön: Furyn on oteltava Whytea vastaan.

Furyn ja Whyten taustajoukoilla on 30 päivää aikaa saada helmi- tai maaliskuuksi kaavailtu ottelu sovituksi.

LUE MYÖS: Krista Pärmäkoskesta revittiin otsikoita Venäjällä (UrheiluAreena.fi)