Nokian KrP katkaisi TPS:n 11 ottelun voittoputken salibandyn F-liigassa kaatamalla turkulaiset kotonaan 4-3 Mikko Laakson jatkoaikamaalilla. Viimeksi TPS oli hävinnyt liigaottelun 25. syyskuuta Oulussa.

TPS:n kahdestoistakin perättäinen voitto oli tänään lähellä, kun tasan kymmenen minuuttia ennen loppua Tuomas Ojala nosti joukkueensa vierasjohtoon Jaakko Hautamäen syötön käännyttyä onnekkaasti hänelle aivan maalin eteen. Kolme minuuttia ennen loppua Joonatan Kovanen kuitenkin päätti älykkään poikkisyöttelyn Joona Rantalan kanssa tasoitukseen, ja nokialaisten kestettyä vielä kahden minuutin alivoiman oli ratkaisu haettava jatkoajalta.

Jatkoajan kolmannella minuutilla KrP pääsi pelaamaan viidellä neljää vastaan, mutta voittomaali ei syntynyt ylivoimakuviolla vaan keskialueen pallonriiston jälkeen vastahyökkäyksestä Mikko Laakson sijoittaessa pallon suorasta juoksusta takatolpan juureen.

Sunnuntain toisessa ottelussa OLS kaatoi kotonaan Karhut samoin jatkoajalla 4-3 nousten SPV:n sekä EräViikinkien ohi pudotuspelipaikalle seitsemänneksi. OLS selvisi avauserässä Otso Tornbergin ulosajosta ja viiden minuutin alivoimasta yhdellä takaiskulla ja käväisi sekä toisessa että kolmannessa erässä johdossa Joona Alatorvisen sekä Olli Kinnusen maaleilla.

Ensin Tomi Jerkku ja sitten Eero Vanhatalo laukoivat kuitenkin porilaiset rinnalle ja kiinni pisteeseen, jolla Karhut nousi tasoihin sijalla 12 olevan Steelersin kanssa. Jatkoajalla oululaisten Aapo Rantaniemi kruunasi vastaiskun pystysyötöllä Petri Niemelälle, jonka matala suora laukaus painui Karhu-vahti Arvid Vonkin maalin takakulmaan.

Lähde: Salibandyliitto
Kuva: Ville Vuorinen