Lauri Vuorinen vastasi ylivoimaisesti parhaasta suomalaissuorituksesta maailmancupin perinteisen hiihtotavan sprinttikisoissa Norjan Trondheimissa.

Vuorisen päivän kohokohta osui erävaiheeseen. Hän päätyi omassa erässään hienosti toiseksi.

Vuorinen veti kelpo hiihdon myös välierässä, jossa neljän kärki meni kuitenkin vääjäämättömästi menojaan.

Vuorinen sijoittui viidenneksi 1,99 sekuntia erän voiton napanneen Norjan Emil Iversenin takana. Iivo Niskasen tie nousi pystyyn erävaiheessa. Hänet jätettiin omassa erässään viimeiseksi.

– Ihan hyvä kulku oli tänään. Varsinkin toiseen nousuun löytyi potkua. Vähän jäi tuo välierä harmittamaan. Ei löytynyt oikein rataa kummulle ja sitten tuli pieni katkeaminen.Viime vuonna ei tullut kuitenkaan yhtään välieräpaikkaa, joten oli jo aikakin, Vuorinen kertoi Ylen haastattelussa.

Krista Pärmäkoski koki vastaavan kohtalon Niskasen kanssa. Hän kaatui ja jäi erässään viimeiseksi.

Naisten sprintin voittoa kotiyleisönsä edessä juhli Norjan Maiken Caspersen Falla.

Miesten kisan voitto meni sekin Norjaan ja ykkösen nimi ei yllätä ketään: Johannes Hösflot Kläbo.

https://twitter.com/xcteamfin/status/1231207420652904448