Presidentti Joe Bidenin hallinto on ilmoittanut CNN:n mukaan, että Yhdysvallat boikotoi osittain Pekingin olympialaisia. Yhdysvaltain hallituksen virkamiehiä ei osallistu Pekingin olympialaisiin.
Kyse on diplomaattisesta boikotista. Biden kertoi jo marraskuussa harkitsevansa diplomaattista boikottia.
Boikotin taustalla ovat Kiinan ihmisoikeusrikkomukset. Diplomaattinen boikotti ei siis merkitse sitä, että Yhdysvallat estäisi urheilijoitaan kilpailemasta Pekingissä.
Bidenin hallinnon päätöksestä Suomessa ensimmäisenä uutisoi Iltalehti.
































