Suomen MM-rallin kilpailunjohtaja Kai Tarkiainen ei tosiaankaan pistäisi pahakseen sitä, että Rovaniemellä ajettaisiin jatkossakin arvopisteistä. Tarkiainen tosin asettaa sille yhden ehdon ylitse muiden.
Ehto on se, että perinteinen Suomen MM-ralli Jyväskylässä ei kärsi siitä.
– Ainoa asia, mitä emme tee, on vaihtaa se Jyväskylän Rally Finlandiin. Siellä ovat ja tulevat aina olemaan Suomen rallin juuret, Tarkiainen korostaa DirtFishille.
– Tämän lisäksi Rally Finlandin (Jyväskylä) kaupallinen puoli on vahvempi. Voisi olla vaikeaa saada kesällä näkemämme kymmenet tuhannet fanit Rovaniemellä ja sen ympäristössä, Tarkiainen jatkaa.
Rovaniemen MM-ralli ajettiin ilman yleisöä koronaviruspandemian aiheuttamien rajoitusten takia. Kisa keräsi kuitenkin käytännössä kaikilta kiitosta: se oli todellinen talviralli ja järjestäjät olivat tehneet loistavaa työtä varsin lyhyellä varoitusajalla.

































