Tennislegenda Serena Williams kertoo joutuneensa suostuttelemaan itseään hyväksymään Wimbledonin villin kortin naisten kaksinpeliin.
44-vuotias Williams oli jo aiemmin ilmoittanut palaavansa nurmikentille nelinpelissä yhdessä siskonsa Venus Williamsin kanssa, mutta kaksinpeliin osallistuminen oli pitkään avoinna.
– Ajattelin, että tämä mahdollisuus pitää käyttää. En tiedä, pääsenkö enää koskaan tänne pelaamaan. Tämä voi olla viimeinen kerta, Williams sanoi.
Hän myönsi epäröineensä päätöstään aivan viime hetkille asti.
– Kyselin itseltäni, olenko ihan hullu. Mutta samalla ajattelin, että harva saa tällaisen mahdollisuuden. Halusin vielä kerran tehdä sitä, mitä osaan parhaiten.
Williams palaa Wimbledonin kaksinpeliin ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2022. Ensimmäisellä kierroksella hän kohtaa 20-vuotiaan australialaisen Maya Jointin tiistaina Keskuskentällä.
Seitsemänkertainen Wimbledon-voittaja lopetti uransa vuoden 2022 US Openin jälkeen, mutta on nyt tekemässä näyttävää paluuta ammattilaiskentille. Hän kuitenkin korostaa, että odotukset ovat tällä kertaa erilaiset kuin aiemmilla uransa huippuvuosilla.

































