Porin Ässät tiedottaa kiinnittäneensä neljä nuorta maajoukkuetason lahjakkuutta riveihinsä. Tämän kvartetin muodostavat Nestor Noiva, Topi Vuori, Topias Rovio ja Otso Ylitalo.
Noiva, Vuori ja Rovio liittyvät Liiga-joukkueen harjoitusryhmään. Ylitalo liittyy U20 -joukkueen harjoitusryhmään.
– Lahjakkaiden maajoukkuetason nuorten pelaajien siirtyminen Poriin kertoo omaa kieltään seuran vetovoimasta. Isomäessä on erittäin hyvät puitteet urheiluun ja tulemme satsaamaan niiden kehittämiseen myös tulevaisuudessa, Ässien urheilujohtaja Janne Vuorinen kommentoi.
Noiva, 19, siirtyy Ässiin Jokereiden U20-joukkueesta, jonka riveissä hyökkääjä saavutti keväällä SM-hopeaa. Noiva pelasi runkosarjassa 42 ottelua tehoin 16+27=43 ja pudotuspeleissä 12 ottelua tehoin 4+6 =10.
Vuori siirtyy Ässiin myös Jokereiden SM-hopeaa saavuttaneesta U20 joukkueesta. Viime kaudella 18-vuotias puolustaja pelasi runkosarjassa 45 ottelua tehoin 0+19 =19 ja pudotuspeleissä 5 ottelua tehoin 0+2. Lisäksi Vuori edusti kauden aikana Suomea U19-maajoukkueessa.
Rovio siirtyy Ässiin Jukureiden U20-joukkueesta. Päättyneellä kaudella Rovio pelasi U20 SM-sarjassa 16 ottelua torjuntaprosentilla 90,8 ja lisäksi 19-vuotias maalivahti pelasi yhden ottelun lainalla Mestiksessä Imatran Ketterässä.
Ylitalo siirtyy Ässien U20-joukkueen harjoitusryhmään Oulun Kärpistä, jonka U20-joukkueessa 18-vuotias hyökkääjä pelasi 28 ottelua tehoin 1+2.
Ylitalo pelasi kauden aikana myös Kärppien U18 joukkueessa runkosarjassa 11 ottelua tehoin 4+8 =12 ja pudotuspeleissä 7 ottelua tehoin 1+7 =8. Kauden päätteeksi Ylitalo oli Kärppien U18-joukkueen mukana voittamassa Suomen mestaruutta.
Lähde: Ässät
Lue myös:IS: Ässät on hankkinut tehopuolustajan
































