Miesten superpesiksen Halli-SM-turnaus palaa talvikauden pesäpallokalenteriin kahden vuoden tauon jälkeen pesäpallon juhlavuonna 2022. Neljän alkulohkon voittajat etenevät lopputurnaukseen, joka pelataan Imatralla 12.-13. maaliskuuta. Edellistä hallimestaruutta juhli Joensuun Maila maaliskuussa 2019.

Syksyn välieräjoukkueet Manse PP Tampereelta, Kouvolan Pallonlyöjät, Vimpelin Veto ja Sotkamon Jymy on sijoitettu eri lohkoihin. Erityisesti neljän joukkueen lohkossa C on kuitenkin odotettavissa tiukka kilpa jatkopaikasta, kun vahvistunut Joensuun Maila haastaa KPL:n, viime syksyn sensaatiojoukkueen Imatran Pallo-Veikot ja kaudella 2020 viidenneksi yltäneen Kiteen Pallo -90:n.

Kaikki Pohjois-Suomen lohkon D joukkueet ylsivät syksyllä pudotuspeleihin. Kauden 2020 Suomen mestari Sotkamon Jymy saa vastaansa Kempeleen Kirin ja Pattijoen Urheilijat Raahesta.

Turnauksen avaa A-lohkon ottelu Hyvinkään Tahko vs. Kankaanpään Maila Tampereella lauantaina 29. tammikuuta. Ennakkosuosikki lohkossa on syksyn Suomen mestari Manse.

Seinäjoella pelattava lohko B on muodostettu Etelä-Pohjanmaan joukkueista. Syksyn pronssijoukkue Vimpelin Veto kohtaa Koskenkorvan Urheilijat ja Seinäjoen JymyJussit.

Lähde: Pesäpalloliiton tiedote

LUE MYÖS: Lotta Haarala viihtyy pois Tampereelta – syynä on tämä mies (UrheiluAreena.fi)