Emma Terho jatkaa Kansainvälisen olympiakomitean KOK:n urheilijakomission puheenjohtajana. Urheilijakomission puheenjohtaja kuuluu myös KOK:n hallitukseen.

Terho valittiin puheenjohtajaksi elokuussa 2021. Jatkokausi kestää Pariisin olympialaisiin 2024 saakka. Komissiossa Terho on ollut jäsenenä vuodesta 2018 lähtien.

– Komission rooli on pitää urheilijoiden ääntä kuuluvissa kaikissa KOK:n päätöksentekopöydissä. Kisajärjestelyissä pidämme huolen urheilijakokemuksesta. Ihan lähtien siitä, mitkä asiat ovat kisakylässä tärkeitä harjoituspaikoilla. Tavoitteena on viedä eteenpäin erittäin ajankohtaisia asioita, Terho kuvaili komission roolia Ylelle viime elokuussa.

Terholla on pronssimitalit olympiajääkiekosta vuosilta 1998 ja 2010.

Lue myös:Norja teki uskomattoman ennätyksen Pekingissä – tähän ei ole mikään muu maa pystynyt koskaan!

Lue myös:Hurjaa dominointia! Tässä on Pekingin olympialaisten suurin mitalirohmu

https://twitter.com/Athlete365/status/1494642001928593411