Ilves nappasi viime kaudella pronssia jääkiekon SM-liigassa. Tulevalla kaudella on tavoite kirkastaa mitalin väriä.
Urheilujohtaja Timo Koskela on ennakoinut tulevaa sesonkia Liigan verkkosivuilla. Hän korosti pitkäjänteisyyden merkitystä.
– Kehitämme Ilveksen toimintaa eteenpäin urheilustrategiamme mukaisesti. Vaihtuvuutta tulee joukkueisiin aina, mutta olemme pystyneet viemään pelaajia eteenpäin seuraaville tasoille ja samalla kehittämään urheilutoimintaamme kokonaisvaltaisesti. Se on avain menestyksen tavoittelussa, avasi Koskela.
Koskela kertoi myös enemmän siitä, miten joukkue on rakennettu.
– Joukkueen rakentamisessa kaikki on kiinni yhteistyöstä seurajohdon, urheilujohdon, valmentajien ja pelaajien kanssa. On löydettävä joukkueeseen sellaisia pelaajia, joilla on halu mennä eteenpäin ja lahjakkuutta, mikä mahdollistaa kehityksen. Johtajuutta tarvitaan vaikeille hetkille, joita kaikki joukkueet kohtaavat kauden aikana.
– Menestymisen kannalta olennaista on myös se, miten joukkue ryhmäytyy ja sitoutuu yhteisiin arvoihin sekä arvostaa hetkeä ja mahdollisuutta. Kilpailu Liigassa on erittäin kovaa, ja todella monella joukkueella on mahdollisuus pelata keväällä pisimpään. Meillä on alla erinomainen valmistava jakso. Olo on luottavainen ja levollinen, olemme kilpailussa mukana. Lopulta urheilussa saa aina sen mitä ansaitsee, peli on siinä mielessä rehellistä.
Lue myös:Hjallis Harkimo poissa – Jokerit-dokumentti lässähti
































