Norjalainen hiihtotähti Therese Johaug on ottanut tiukasti kantaa maansa koronavirustilanteeseen. Kielloista piittaamattomat rikkurit saavat huutia Johaugilta.

Tufterpakenin urheilupuistossa monet harjoittelevat edelleen lähekkäin ja ilman käsineitä, vaikka meno ei olekaan tältä osin enää yhtä villiä kuin jokunen viikko sitten.

– Ihmisten on mentävä itseensä ja noudatettava viranomaisilta saatuja ohjeita, Johaug alleviivaa Dagbladetille.

Johaug korostaa, että tässä tilanteessa sooloilijoille ei ole tosiaankaan sijaa.

– Kaikkien on lähdettävä tähän mukaan mahdollisimman nopeasti. Tässä on nyt kyse yhteisöstä. Ei siitä, mikä on parasta kullekin yksilölle.

Norjassa on kuollut koronavirukseen 108 ihmistä. Tartuntoja oli todettu perjantaihin mennessä jo yli 6 000.

Johaugin ulostulosta Suomessa ensimmäisenä uutisoi Iltalehti.