Hiihdon maailmancupin naisten 4×5 kilometrin viesti eteni Salpausselällä käsikirjoituksen mukaan. Suomi oli kiinni voitossa kahden osuuden jälkeen, kunnes Norjan Therese Johaug löi kaasun pohjaan vapaalla hiihtotavalla.

Johanna Matintalo hiihti loistavasti Suomen avausosuuden ollen sen nopein.

Kerttu Niskanen piti Suomen ykkösenä toisen osuuden jälkeen, mutta sen jälkeen ei ollut enää mitään tehtävissä.

Johaug meni odotetusti menojaan ja Laura Mononen lähetti Krista Pärmäkosken ankkuriosuudelle 28,9 sekuntia Norjan Heidi Wengin takana.

Weng siivitti Norjan voittoon 30,3 sekunnin erolla Suomeen.

Kisan kolmannesta sijasta käytiin huima taistelu Ruotsin ja Venäjän välillä. Ruotsi korjasi potin maalikameran kuvan perusteella.