Sportivo TV

Suomalainen NBA-tähti Lauri Markkanen tapasi suomalaista mediaa tiistaina Helsingissä.

Pääpaino pysyi tietysti koripallossa, mutta muitakin asioita sivuttiin.

Markkanen on tietyllä tapaa aika yksinäinen susi Utahissa, missä hän edustaa paikallista NBA-seura Jazzia.

Kaupungissa pelaa myös NHL-seura Utah Mammoth, mutta tällä hetkellä seuran riveissä ei pelaa yhtään suomalaista pelaajaa.

Markkanen kertoikin suoraan, että hän toivoisi kaupunkiin lisää maanmiehiään.

– Kyllä sinne suomalaisia saisi tulla lisää viettää aikaa. Kyllä mä tuolle Mikelle yritän tuossa kovasti puhua, että tulisi sinne, Markkanen naurahti.

Kommentti viittasi tietysti Mikael Granlundiin. Jääkiekkotähti edustaa NHL:ssä Anaheim Ducksia, jonka kanssa hän allekirjoitti vasta viime kesänä kolmivuotisen sopimuksen.