Suomen naiset kärsivät ruman tappion salibandyn MM-kisoissa tiistaina. Ruotsi oli kotikisoissaan Uppsalassa vahvempi kokonaista 9-3.
Suomen puolustus kesti alkuminuutit, mutta sitten alkoi tulla lunta tupaan. Ellen Backstedt ja Moa Gustafsson iskivät runsaan puolen minuutin välein, ja vielä Klara Lonebergin osuttua ensimmäinen taukotulos oli Ruotsille 3-0.
Ottelu oli jo käytännössä taputeltu, mutta Ruotsi eteni peräti 7-0-johtoon. Lukemia kaunistelivat Veera Kaupin, Johanna Homin ja Hanna Niemelän tekemät suomalaismaalit.
Suomella oli kisoista alla kaksi voittoa. Suomi oli Saksaa ja Slovakiaa parempi.
Otteluvoiton myötä Ruotsi voittaa alkulohkon B. Suomi ja Ruotsi jatkavat puolivälieriin. Slovakia sijoittui lohkon kolmanneksi ja Saksa neljänneksi.

































